Dissikering av Nisselina.

OBS!!
VARNING FÖR KÄNSLIGA BILDER I DETTA INLÄGG!!!!
OBS!!

Hej Hej ^^
Var några dagar sen jag skrev nu. I helgen gjorde jag inget speciellt direkt, har fått våran gamla bärbara dator nu så fixade massa med den i helgen och sådär, sen i söndags åkte jag och pappa och hälsade på brorsan i Köping och tittade på hans nya lägenhet och jobb och sådär, trevligt trevligt :)


Provsatt den här porschen (stavas det så?) när vi var på hans jobb :)

Men men, det som är mest kul i det här inlägget är väl dagen.
Idag var det nämligen dags att dissikera griskultingar på Djursjukvården.

Vi skulle vara 4 st på en gris, alla andra var 3 på en gris, därför så fick vi den största grisen, och den var verkligen stor till skillnad mot dom andra! Säkert 2 om inte 3 gånger så stor alltså! Och det märkte man verkligen skillnad på när man kollade på organen också!!

Men men, vi skärde iallafall upp den och sen fick vi skära loss organen och sådär, det var faktiskt ganska intressant :) Speciellt att känna hur organen kändes o sådär, jätteintressant var det ^^
Men men, tänkte lägga upp lite bilder, och ni som är känsliga behöver ju inte trycka upp dom, ni tittar på egen risk så att säga ;p

               

OBS! KÄNSLIGA BILDER, TITTA PÅ EGEN RISK!!

Första bilderna är mest för o se hur jäkla stor grisen var, sen är det ju när vi har skärt upp och håller på att ta ut delar och sådär :)

Men men, nu ska jag dra mig, ikväll är det plugg som gäller för vi har prov imorgon, men först står ett härligt långt varmt bad på schemat, känner mig inte så värst fräsch nu ;p

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det heter fortfarande : skära, skar , skurit ...

Fin gris förresten ;-)

2008-10-07 @ 18:57:05
Postat av: Annika

Hmm...mycket intressant inlägg!! Bra att du varnar i alla fall. Själv har jag inga problem med såna där bilder, jag tycker ni gjorde ett bra jobb!! Puss o kram/mamma

2008-10-07 @ 19:42:31
URL: http://blogg.sajk.com
Postat av: Jimmy

Skaaaaaaaaaar

2008-10-07 @ 21:10:50
Postat av: Pecka

Tjusta bilder. Kul att familjen läser bloggen. Jag är säker på att du har skrivit skärt med flit för att se om de skulle reagera. Och se det gjorde de:-)



Jag har absolut inga problem med dessa bilder då Pappa och Mamma slaktade grisar på gården.



Ha det gott.

2008-10-11 @ 07:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0